среда, 22 декабря 2021 г.

НЕ РЕПРОДУКЦІЯ, А ОРИГІНАЛЬНИЙ МАЛЮНОК ДЮРЕРА

 РЕПРОДУКЦІЯ ТЮШШЮ МАЛЮНКУ АЛЬБРЕХТА ДЮРЕРА «МАДОННА ТА НЕМОВЛЯ З КВІТКОЮ НА ТРАВ’ЯНИСТОМУ БЕРЕЗІ», ЯКУ НЕВІДОМИЙ ПОКУПЕЦЬ З БОСТОНУ ПРИДБАВ У 2016 РОЦІ ПІД ЧАС РОЗПРОДАЖУ МАЙНА БОСТОНСЬКОГО АРХІТЕКТОРА ЖАН-ПОЛЯ КАРЛІАНА, ВИЯВИЛАСЬ ОРИГІНАЛЬНИМ ТВОРОМ.

Роботу з чіткою монограмою «AD» покупець придбав всього за $30 у дочок Жан-Поля Карліана, які були переконані у тому, що це пізня копія ХХ ​​століття. Побачивши цей твір у 2019 році, лондонський галерист Кліффорд Шорер наполіг на проведенні додаткових досліджень, які підтвердили оригінальність водяного знаку у формі тризубця на малюнку — такий самий, як і на 200 інших роботах Дюрера. Потім було підтверджено, що монограма AD була виконана тією ж тушшю, що і сам малюнок.


Після цього роботу показали куратору музею Альбертіна у Відні та спеціалісту з Дюрера Крістофу Мецгеру, а також колишньому куратору відділу графіки Британського музею Джулії Бартрум. Обидва фахівці зійшлися на думці, що стилістичний малюнок відповідає манері Альбрехта Дюрера. Мецгер назвав його справжнім. Роботу експерти датували приблизно 1503 роком. Швидше за все, це підготовчий ескіз до акварелі «Мадонна з багатьма тваринами» (близько 1506 року, Галерея Альбертіна). Імовірно, малюнок в 1588 входив до колекції імператора Священної Римської імперії Рудольфа II, а в XIX столітті потрапив до збірки французького лорда Юбера де Пурталі.



Альбрехт Дюрер «Мадонна та немовля з квіткою на трав’янистому березі» приблизно 1503 рік

Предки архітектора Карліана на початку ХХ століття тримали у Парижі відому антикварну галерею Maison Carlhian. Малюнок був куплений власниками галереї у 1919 році, саме на рік народження Жан-Поля. Здобувши освіту у паризькій Школі образотворчих мистецтв, майбутній архітектор переїхав до США. Малюнок, що дістався йому у спадок, в сім’ї вважали репродукцією.


Після атрибуції малюнку лондонський дилер Шорер взяв роботу у власника на реалізацію. Твір продаватиметься через його галерею з естімейтом близько $50 млн. Вірогідно, установою, яка має ресурси та інтерес для покупки роботи, міг би стати Музей Дж. Пола Гетті в Лос-Анджелесі (який 11 листопада на Christie’s заплатив $53 млн за картину Гюстава Кайботта «Молодий чоловік біля вікна») 1876 р). Дюрер також добре вписався б у колекцію нью-йоркського Метрополітен-музею, але збирання коштів виявилося б величезною проблемою. Європейські музеї навряд чи зможуть його розглядати за такою ціною. Але, швидше за все, Дюрер дістанеться дуже багатому колекціонеру, який глибоко цікавиться малюнками старих майстрів.


Джерело - https://antikvar.ua 


0 коммент.:

Отправить комментарий